Translate

dijous, 25 d’abril del 2013

Necessitar o no necessitar un necesser.

Començo a escriure avui dijous dia 25 d'abril. 
Dic això per una raó tant simple com el fet que potser avui no publico aquest escrit que estic fent,  però que necessito posar-ho per escrit.

Ahir dimecres al vespre vaig mirar el programa Lletra petita de la Televisió de Catalunya.
El programa d'ahir parlaven de la telefonia mòvil. 

Moltes des les coses que van dir es poden quedar en l'oblit, però a mi em va sorprendre, o em van quedar a la memòria dues en concret.

Una és el comentari de "crear una necessitat". M'explicaré millor. 
No sé si us en recordeu que va aparèixer un noi que va dir no sé què de que "la població necessitava el 4G".
(perdoneu si no ho dic exactament com ho va dir, és el que em va quedar, i si teniu o disposeu d'això,  podria dia que em sembla estupend, que per mi no és cap problema, que en disfruteu, que ho gaudiu, que felicitats que us ho podeu permetre bla bla bla, però en el fons en el fons el que us puc dir de veritat de la bona és:  que sincerament no sé ben bé què dir-vos

Això aplicat al món de la telefonia mòvil només ho saben qui tenen 4G. (siqui el que sigui que el que es refereix això de 4G, jo no m'hi trencaré pas el cap), però em formulo la següent pregunta:
 Què són per mi 4ges? Donsc això són un total de 4 lletres no vocals, i com a 4 lletres no vocals em vénen al cap els següents mots:
Guia
Guàrdia
Germana
Guitarra

Podria haver fet servir qualsevol altra paraula del diccionari.... un moment, aquí darrera hi ha el Gran Diccionari de la Llengua Catalana, miraré les 4 primeres que hi apareixen:
(Informació al consumidor: és un bon totxo, té 2080 pàgines, i és una tercera edició ampliada i actualitzada de 1993). I les primers 4G són:

gabar 
gabarrines
gabella 1
gabella 2
I ara buscaré 4G a la viquipèdia:

4G


Dreceres ràpides: navegació, cerca

En telecomunicacions, 4G (també coneguda com 4-G ) són les sigles utilitzades per referir-se a la quarta generació de tecnologies de telefonia mòbil. És el successor de les tecnologies 2G i 3G

I a tu lector/a quan penses en aquest número i en aquesta lletra, en què penses?  Què et ve al cap? Què se t'acut?


Un altre tema ben diferent va ser el següent:
El plantejament de la pregunta a un seguit de persones que els posava a triar entre no dutxar-se en una setmana o no disposar d'internet (ara no sé si es referia a tenir internet al mòvil o senzillament no disposar d'internet) 
Segurament tots els televidents que van mirar aquest programa van respondre mental o verbalment a aquesta pregunta, a mi s'em va plantejar una altra de diferent.

I ja que ha sortit el número 4, i la G ja veiem que té moltes possibilitats.
Em faig a mi mateixa la següent pregunta: 
Quina d'aquestes 4 coses és realment prescindible en el dia a dia:

Disposar d'internet al mòvil.
Dutxar-se després de fer esport 
(com nedar, anar amb bici, córrer o fer escalada).
Vestir-se com es vulgui/es desitgi /es pugui.
Assaborir un bon menjar.

I ara em ve al cap que...
Quin joc mental et pots fer amb quatre ges? El Ges és un riu, quants rius té Catalunya? més de 4 segur, els que em vénen al cap ara són el Ges, el Ter, El Gurri,  l'Ebre, ...
mira ara faig una cara de ... nomeacuerdodemás,   .... Vaig fer* la meva cultura riual és minsa.

... saps què? aniré a buscar alguna llaminadura...

I com qualsevol altre estudiant, poques vegades repasso el que he d'entregar i publicaré el que he fet avui, perquè segur que el dia següent un cop ho he digerit, normalment ho veig diferent.

Una autopregunta em formularé: 
què hi té a veure un necesser?
doncs ara ben bé no ho sé,
però per m'ha anat prou bé
perquè un rodolí he pogut fer

*Canviar Vaig fer per 4 possibles
Veig que 
Pel que sembla
Podria ser que
És ben clar que

Postdata: algunes paraules que comencen en G que m'han vingut al cap el divendres dia 26, un dia després d'haver publicat un petit redactat.

Guilleries, grillat, gran, gabardina, gaudir, guardar, gula, guilla, garriga, guisat, ganxo, govern, grapa, gipó, gres, good, golden, gourmet, garnatxa, gerani, girafa, girar, gitana, gropa, Granollers, Gamper, grimpar, grill, gust... gasela, Giselle, Gisela,...

I a tu lector/a quines et vénen just ara al cap? 

(en qualsevol idioma)



  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada