Translate

dijous, 19 d’abril del 2012

Vermell



En principi no hauria de comentar gaire res més sobre aquest tema, Però ho vull fer.

Què vol dir el vermell? El vermell és STOP! VADE RETRO. Perquè els semàfors són dels colors que són? Què hi “pinta” el vermell allà? Ja ho sabeu, no cal que us digui el què. I sí també és el color de la passió, del desig, de la necessitat, de la sang, de la carn, de la tortura, del dolor, i tantes altres coses que avui dijous 19 d’abril de 2012 no em vénen al cap.

Ho sé em direu que vaig dir que no calia se extremistes en res ni per ningú. I no ho sóc pas. Podeu pensar que sóc:

-beneita (cert) . M’ho va dir un meu tiet i és la floreta més bonica que m’han dit mai, i no és que me’n faltin, unes quantes me n’han tirat, (ara semblo prepotent ho sé, però què voleu que hi faci?).

-cabra boja (cert)  Ssalto de pedra a platja, lliscant pel riu de la vall, com si res.

- “jirolada”(cert) Encara que no sé ben bé què vol dir.

-tocada del bolet (cert). El meu primer canvi de cabell a lo bèstia va ser com a cap de bolet.

-persiana (cert). Xerro i m’enrotllo pels descosits quan em dóna la gana i m’emprenya molt que quan estic explicant quelcom important m’interrompin, em crispa els nervis i em surten crispetes per les orelles. I si estic espessa ja ni us dic.

-pesada (cert). Ssempre dic que no tinc cap problema a deixar de xerrar, si el meu interlocutor/a ho demana/reclama/necessita pel dia que ha tingut, perquè està emprenyat/da, perquè està cansat o per la raó que sigui, i a partir d’aquest moment em vesteixo de tomba).

-ximple (en faig moltes i m’ho passo pipa, que és el que faig a les tardes: pipes és a dir Pintar PEllS, moltes i de totes n’aprenc coses i a més hi interactuo, en trec moltes informacions, beneficioses tant per qui s’assenta al tron reial i de , vès quines bestieses estic dient, a una ximpleta).

-eixelebrada (molt cert) I me la “repampimfla” si encara ho penseu, ho sóc i què?, si no t’està bé, posa’t-hi fulles, EL SISTEMA CATALÀ!!!

-tonta (mentida) Em faig la tonta en els moments i llocs apropiats, que és molt diferent. Quan? On? Amb qui? Això no us ho diré pas, ho haureu de descobrir. I de passada us feu detectius públics.

-…… i podria continuar, s’accepten propostes i em fareu molt feliç, per la qual cosa tots els meus contres poden multiplicar-se per dos, però no us talleu eh? Així ho puc corregir a temps.

HO DIC DE DEBÒ, es clar que també em puc empipar en un primer moment. Després reflexiono i a partir d’aquí depèn.

Però el que volia parlar és del fum del tabac.

Mai he entès perquè serveix, quina utilitat té. Per relaxar? Per demanar foc a algú? Per deixar de pensar? Per estar amb els amics perquè si no ho fas ets un ésser d’un altre planeta? Perquè ets un enrotllat? Perquè tothom ho fa? Perquè s’ha de provar tot? Perquè et ve de gust? Aquesta si és un cop al mes, en un sopar determinat, no hi tinc problema. Però quan això passa, jo a totes les persones fumadores que m’he trobat els hi he dit, si vols fer-ho , d’acord,  però agafa  el cigarret amb la mà contrària a on estic jo i el fum a l’altra banda, si us plau. I en general sempre ho han respectat. I els ho agraeixo de debò. Però això era si hi havia 1, o màxim 2 a la taula del bar on estigués. A la el nombre augmentava, agafava els “trapaus” i ja m’heu vist prou per avui. Sí, sóc extremista pel que fa a aquest tema.

Què em provoca?

M’irrita els ulls, i quan porto lentilles ja ni us explico, m’asseca la gola i per tant m’afecta les cordes vocals, i bec molta més aigua del normal,  que tampoc és prou bo per la salut (augmenta les probabilitats de tenir pedres al fetge, almenys això m’han dit, si algú ho pot confirmar li ho agraïria enormement, el màxim són 1 o 2 litres al dia?). 

Entela la visió i es crea un “cortina de fum” que separa les persones”. 

I què dir de la roba? PUAJ!!! No puc!! Fot una pudor de mil dimonis: t’has posat el millor vestit que tenies, que el vas comprar  ahir, i ja el pots rentar l’endemà, perquè estendre’l no serveix de res. I es clar com que és de roba delicada ho has de fer  a mà. (toca’t-els) i tu no te n’has ficat mai cap a la boca 

MAI!!! PERQUÈ HO HAURIA D’HAVER FET???? 

Per la qual cosa no estava en cap grup ni cap grup em volia. I així vaig passar la meva infantesa. Més sola que la una a nivell social. I també perquè sóc molt tímida. Cada dia m’hi enfronto de cara i si em cau una bufetada, benvinguda sigui.

Però ei! la meva família i la música m’ho feien passar tot. TOT.

Són el meu cor, encara que em diguin beneita, cabra boja, “loca”,....

I la pell i els cabells. Que què faig? Sigui l’hora que sigui em fico a la dutxa, com quan torno de carnaval de Torelló (Molts collons i poca por).

I a més, si fumes, perquè et poses perfum que t’ha costat 50 € ? Un cop de l’has posat, i s’ha integrat en tu i fas una olor especial perquè la mateixa colònia que tu et poses a un altre no li fa pas la mateixa. La perds ipso facto i fas la mateixa que aquell/a que no pots suportar.

Com comprendreu, estic totalment d’acord amb la Llei antitabac. I la vaig celebrar.

Quan en els locals es podia triar, que posaven prohibit fumar en vermell. La meva cara va ser aquesta: ?¿?¿?¿?¿?¿? COM?¿?¿?¿ Haurien d’haver posat:  
PERMÈS RESPIRAR, MENJAR; OLORAR; MOLTA ESTONA T’HI POTS ESTAR I MOLTES COSES POTS DEMANAR TU I ELS TEUS AMICS I FAMÍLIA......etc.  en verd, es clar.

Per aquest motiu, molt a prop de l’escola, hi havia una cafeteria i va ser el local que quan hi vaig veure el cartell (erroni) vaig decidir un dels dies de cada setmana hi aniria a esmorzar, abans d’anar  classe, perquè els horaris de tren no anaven d’acord amb els de l’escola, i aquell dia posava el despertador a les 6:15, en lloc de les 6:00.
Era un lloc preciós a la sortida del Putxet, de fusta i tota la paret de fora era de vidre, no recordo com es diu. Algun dia hi tornaré a esmorzar, o a dinar o a berenar.

No ho he dit, però ja que hi sóc: suposen una despesa suplementària que es podria utilitzar per prendre un bon “mojito”, ocupen espai al lloc o al forat on ho deixis, ho has de llençar quan acabes el paquet i has de recordar a comprar-ne perquè se t’han acabat, estan fets de paper ( sí jo utilitzo molt paper, ho sé. Faré un comentari sobre el paper no patiu) i per tant suposa la destrucció de boscos i per tant la llar de molts animals (i sí ja sé que hi ha plantacions expresses per això), a la llarga surten arrugues a les comissures dels llavi i llavos hi ha qui s'opera de les" anitèstiques arrugues" (aparegudes no pel pas del temps, es clar) per tant més despeses,...

 bla bla bla.....

I ho deixo aquí. Si voleu puc continuar. No hi tinc cap problema. I espero de tot cor que tingueu clar que he parlat dels cigarrets.



QUI AVISA NO ÉS TRAÏDOR

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada