Translate

dilluns, 21 de maig del 2012

"Madera de líderes"

Acabo de llegir, fa una estoneta, un article a la revista Mia de la setmana passada.

El títol de l'article és "El síndrome del segundón".

És una mica llarg, però jo en vull destacar persones conegudes que van destacar especialment i que, vès per on són els segons fills d'una família. Són:

Tchaikovski : Va ser el segon de 6 germans, 5 nois i una noia

Coco Chanel : Segona de 6 germans,.

Bill Gates: "fill entrepà" de 2 germanes.

Felipe González: Segon fill de 5 germans.

Maria Callas : Va mantenir una rivalitat amb la seva germana gran, més guapa i esbelta que ella.

Són dues pàgines, evidentment no les posaré aquí, ara no puc fer foto ni escanejar l'article, però si voleu us el posaré quan tingui algun moment perquè tinc intenció de guardar-lo.

Vull destacar algunes de les frases que m'han cridat l'atenció, podeu opinar i comentar el que us sembli. Jo ara només ho transcric, però no vol dir que hi estigui ni del tot d'acord ni del tot en contra. Tinc molta part implicada, ja que jo sóc una segona filla, i en cap cas ho considero un problema, ans tot el contrari, m'ha ajudat més del que us pogueu pensar.

"Con el segundo, los padres tienen más seguridad y no están tan pendientes ante qualquier nimiedad"

"Mientras los promogénitos son más responsables y protectores con el resto, los segundones son más rebeldes y tratan de competir con sus hermanos mayores desarrolando cualidades que los otros no tienen"

"Además, sabe que el mayor es un rival al que físicamente no puede ganar porque es más fuerte, así que el segundo aprende estrategias para sacarse las castañas del fuego".

"Aunque sí es cierto que el segundo hijo va a estar más acostumbrado a compartir el afecto y el tiempo de los padres. Además va a heredar todo lo que el mayor ha heredado, como la ropa o los libros o los juguetes. Todo eso, al final lo hace más sociable y también aumenta su capacidad de adaptación cuando crece."

".... al estar en el medio debe valerse por sí mismo y ser aún más auntónomo."


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada